Narratora Profil Zawodowy

Robert Błaszczyk, urodziłem się 31 lipca 1978 roku

Studiowałem Muzykoterapie, na Akademii Muzycznej w Łodzi. Po skończeniu szkoły rozpocząłem intensywne podróże. Poznając kraje Indii zainteresowałem się zarówno premakulturą jak i jej praktyką-permakulturą. Czyli  najkrótszym tłumaczeniu- nauką o harmonijnym (tj naturalnym i jak najbardziej wygodnym) współistnieniu ludzi, zwierząt i przyrody na planecie Ziemia.

Przeszedłem podstawowe kursy projektowania permakulturalnego w Indiach. Pojechałem na następne kursy do Tajlandii. Odwiedziłem kilka ciekawych miejsc, założyłem kilka ogrodów, brałem udział w projektowaniu biogazowni. Można by powiedzieć, że wsiąkłem. Później uzyskałem dyplom Projektowania Permakulturowego w Albanii, i postanowiłem przenieść wszystko to czego się nauczyłem na moje ojczyste tereny. Skontaktowałem się z kilkoma osobami w Polsce, zacząłem nawiązywać kontakty. Zaowocowało to współpracą przy tworzeniu ogrodów i pierwszymi autorskimi projektami. Przygotowania do następnego sezonu już postępują. Rozpoczynamy ciąg kursów z naturalnych upraw, permakultury. Inspirację do tego typu działań zainicjował mój pobyt w Auroville, a właściwie w miejscu o nazwie Sadhana Forest, gdzie ludzie starają się żyć według uniwersalnych zasad uniwersalnych, bez jakiejś określonej religii, schematów, obrzędów, rytuałów, specjalnych ubiorów, fryzur czy innych elementów zewnętrznych, skupiając się na tym co najistotniejsze. Na prostym życiu w zgodzie z samym sobą i otaczającym nas światem.

Teoretycznie większość z nas pragnęłaby spokojniejszego życia. Praktycznie nadal korzystamy z zewnętrznych źródeł zaspokajania naszych codziennych potrzeb i jest od nich uzależniona. Kanalizacja, ogrzewanie sieciowe działające w oparciu o nieodnawialne sprowadzane paliwa, telewizja cyfrowa, żywność przemysłowa, wszystko to ujemnie wpływa na nasze życie i oddala nas  od większej samodzielności, odpowiedzialności i wpływu na własny los. Tanie technologie naturalne ułatwiające nam życie są dostępne prawie na wyciągnięcie ręki.  Czy nie uważasz, że dobrze by było z nich skorzystać i uczynić, swoje życie trochę bardziej odpowiedzialnym, przyjemnym – ekologicznym.

Jeśli tak zapraszam do współpracy:

  1. Przy założeniu ogrodu zgodnie z Twoimi osobistymi potrzebami i zasadami permakultury.
  2. Budowie pieca w technologi Rocket Stove oszczędzającego do 80% masy opałowej.
  3. Zbudowania pryzmy kompostowej służącej do oczyszczania wody.
  4. Projektowaniu siedliska samowystarczalnego.
  5. w rozpoczęciu konkretniejszych szkoleń z tematów
  • ogrodnictwo permakulturowe – ogrody prywatne, komunalne, farmy
  • systemy oczyszczania wody- przydomowe oczyszczalnie roślinno-gruntowe

 

Skomentuj

